8. prosince 2008 v 16:24 | Yu-chan |  Anime recenze
  • ·Rok vydání: 2006
  • · Openingi: The WORLD - Nightmare
Whats Up People ? - Maximum the Hormone

• · Endingi: Alumina - Nightmare
Zetsubou Billy - Maximum the Hormone
  • ·A kdyby jste pátrali, po tvůrci hudby k tomhle seriálu tak tu má na svědomí Taniuchi Hideki
Seriál Death Note, je úžasně, tajemné anime plné charakterů, které naprosto na první pohled neodhadnete a když už si myslíte, že už je máte v malíku, přijde nečekaný zvrat. Protože právě zvrat a neodhadnutelný průběh seriálu je (alespoň podle mě) to co tenhle seriál činí naprosto jedinečným. Napětí čiší snad z každé scény, takže se máte na co těšit.

O čem že to vlastně je?
V našem světe začíná převládat zločin a kriminalita což si plně uvědomuje i nadprůměrně inteligentní japonský student střední školy, Raito (Light) Yagami, který si jednoho běžného školního dne, když se zrovna nudil při hodině, všiml něčeho co padalo kolem okna. Po škole pak přišel na to místo kam by měl předmět dopadnout a uviděl černý sešit s nápisem Death Note (deník smrti). Nejdřív se mu to zdá jako hloupost a divný žert, nic méně zápisník si stejně vzal a šel domů. Tam pečlivě četl instrukce napsané v deníku. Jedním z hlavních bodů je i to, že může zabít kohokoli za předpokladu, že zná jeho tvář a jméno - pokud neuvedete do několika minut po napsání jména příčinnu smrti, oběť zemře do 40 sekund na infarkt. V té samé době také zjišťuje, že tím, že se dotkl deníku smrti, může vidět Shinigamiho (boha smrti) který se jmenuje Riuk. A tak se tedy Raito rozhodne deník vyzkoušet a s hrůzou zjistí, že funguje. Oběť,kterou si vyhlédl v televizních zprávách opravdu za pár vteřin zemřela a však sám tomu zatím moc nevěří a tak ho později zkouší znovu na nějakém chuligánovi obtěžujícím mladou slečnu, píše jeho jméno do deníku a tentokrát dopisuje i to, že zemře při nehodě a taky se to za pár vteřin znovu stane. Mezitím se mu v hlavě zrodí skoro až ďábelský plán stát se Bohem nového světa, světa bez zločinu a kriminality a tak se dá do díla. Mezi lidmi se díky náhlým úmrtím zločinců začíná neznámu vrahovi přezdívat Kira (odvozeného z anglického slova killer a nebo taky zabiják). Toto počínání se však nelíbí japonské policii která proti Kirovi rozjíždí vyšetřování do kterého se později zapojuje i FBI a také světově proslavený detektiv přezdívaný L, který si vybírá případy podle toho, jak ho zrovna zaujmou a zatím vyřešil všechny ty, se kterými si nikdo jiný nevěděl rady. Jeho skutečné jméno a identitu zatím nezná nikdo jiný než jeho společník Watari. Mezitím Raito využívá všech informací z databáze policie, protože jeho otec je šéfem oddělení vyšetřujícího Kiru. Tak má Raito přístup k nejčerstvějším informacím. Za chvíli na scénu nastupuje také modelka Misa, která se brzy ukáže jako druhý Kira a oba se tak dostávají do ohrožení. Dokáže Shinigami Rem ochránit dívku, která pro ni znamená víc než život? Vyřeší L tento složitý případ? Jak dopadne souboj dvou géniů, odhodlaných zvítězit za každou cenu? Na to se musíte podívat xD

Můj dojem z anime:
Mno tak někdo by si z recenze možná řekl: Jééžiš, zase nějaká detektivní blbina. Ale věřte mi, do pouhé detektivní blbiny to má fakt daleko xD Je to anime plné záhad a napětí a sledovat, jak proti sobě bojují dva géniové je naprosto skvělé. Nejvíc mě zaujalo to, že když už si jste skoro naprosto jistí co bude v další vteřině tak bum! A stane se úplně něco jiného, než jste očekávali. Myslíte si, že něco bude tak a onak, ale ve skutečnosti je to úplně jinak xD Kresba skvělá, hudba skvěle se hodící do každé minuty seriálu, opening a ending pro mě chytlavý a hodí se k seriálu a charaktery postav, především Kiry (Raita), překrásného L neustále se cpajícího sladkým a pozdějí také Misy mi přijdou tak skvěle rozvinuté a nádherně propracované...no úžasný xD Hlavně Raito, no ten byl boží. Ten jeho šílenej smích je úžasnej xD Jenom mě dost dožral konec, neptejte se proč, však sami uvidíte. Na to, jak logicky se celý seriál uvažuje mi přišel až moc debilní. Mno ale neřešte xD Dojmy ze seriálu mám prostě úžasné a Death Note se řadí jak mezi mé tak i Michyiny nejoblíbenější anime.
Recenzi jsem tak nějak částečně zkopčila z jedné stránky, ale jelikož už to tu mám v rozepsaných článcích docela dlouho, jaksi jsem zapomněla kde přesně to bylo xD Tkže se popřípadě omlouvám, ale stejně jsem to opět přibarvovala obrazu svému, tk nwm mno...

Openingy:
Nightmare-the WORLD (tak tahle písnička i skupina se mi dost líbí)

Maximum the Hormone - Whats Up People? (z teho klipu nemůžu xD Jak tam ten chlápek s sebou furt hází, mno ale písnička je dobrá xDD)